En nylig Chandler Hill partnere meningsmåling spørger jobsøgende at kommentere niveauet af tilfredshed med deres nuværende job fremgik, at kun 27 procent af de adspurgte anses for deres job at være tilfredsstillende.
En 27 procent tilfredshed sats er en alarmerende lavt antal overvejer at job tilfredshed virkninger produktivitetsniveauer, kvaliteten af interaktion i corporate kultur og samfund i almindelighed som arbejdstagernes tilbagevenden til deres private liv med stress og frustrationer akkumuleret i løbet af arbejdsdagen.
De finansielle virkninger som følge af en mindre end styrket arbejdsstyrke kan være så store og så obskure det trodser beregning. Derudover kan det højde dels for nogle af de store spørgsmål i øjeblikket foretager vores økonomiske vækst, som outsourcing eller leje af papirløse arbejdere.
Baseret på disse resultater og trickle-down karakteren af dens virkning, kan jobtilfredshed meget vel være en af de mest alvorlige problemer for vores nation i dag.
Hvad tager det for at være tilfreds i sit job?
Penge, angiver Ja helt sikkert, som et samfund, vi er stadig valideret noget af de løn, vi kommando individuelt, men en anden meningsmåling truffet Chandler Hill partnere, at penge ikke er den eneste ingrediens i arbejdsglæde.
Anerkendelse og belønning er målene når human ressource afdelinger sidde for at designe medarbejdermotivation programmer, men vores kunder fortælle os andre ting spille en endnu større rolle; spørgsmål som personlige udfordring, personlige omdømme, at virksomhedens image i Fællesskabet og dens indvirkning på humanitære og miljømæssige bekymringer.
Det er en temmelig velkendt faktum, at amerikanerne arbejder hårdt, mere ofte end ikke at sætte i flere timer end vores kolleger i andre lande. Mens vi har designet og markedsførte produkter og forretningssystemer, der har revolutioneret verdens økonomi og har opnået en enestående levestandard, vi tager færre dage off, og vores ferier normalt ikke lige den standard forventede ferie ferie af europæiske arbejdstagere.
Så hvad er problemet? Hvorfor er 73 procent af os tilfreds med hvad vi gør professionelt?
Der er ingen klare svar, men når du bliver spurgt, vores kunder generelt peger på manglende opfyldelse, af at have en rolle i noget betragtes virkelig vigtigt eller har ingen mulighed for at gøre en forskel for verden omkring dem.
Spørgsmål i mit sind så er hvis ansvar er det at give en tilfredsstillende erhvervserfaring?
Organisationer har bestemt en moralsk og juridisk forpligtelse til at skabe arbejdsforhold, der fremmer tilfredshed ved at fjerne negative faktorer som urimelige løn, diskrimination, fjendtlighed, chikane, og sikkerhed og sikkerhedsrisici.
De juridiske problemer i og for sig selv vil men ikke give form for tilfredshed de fleste mennesker søger. For nogle vil det evigt forbliver en flygtig forfølgelse mens andre vil finde tilfredsstillelse uanset betingelserne, betaler eller opførsel af arbejdsgiveren. Naturligvis personlige holdning og individuelle opfattelse spille en rolle.
For dem af os, der finde jobtilfredshed at blive mere og mere undvigende, vil måske en opdeling eller ordinering af enkelte, målelige elementer hjælpe i denne forfølgelse.
Self viden — Forståelse ens personlige kombination af erhvervede færdigheder og medfødte talenter er kritisk. Tilfredshed vil kun ske, når en evne til excel er til stede, og når man kan føle sig stolte af dagens resultater. At identificere disse færdigheder og talenter så er det første skridt ved afgørelsen af, hvorvidt et bestemt job har nogen chance overhovedet for at give tilfredshed til en individuel.
Miljø — Klart hvis en person er at være tilfreds han eller hun skal være i et miljø, der giver et fundament, som de kan udnytte disse færdigheder og talenter på måder, der giver outlet til kreative udtryk, eller stille deltagelse – uanset niveauet af den enkelte, miljøet skal være befordrende.
Vækst og udfordring – ingen af os ønsker at være i den samme position når vi afslutter vores karriere som da vi startede. Selv dem, der ikke er høj læsefærdighed eller mindre aggressive i deres udøvelse af forfremmelse og karrieremuligheder stadig ønsker at vide, at der er plads til at bevæge sig fremad.
Anerkendelse og belønning — ligesom ingen af os ønsker at blive hængende i den samme ingen-vækst, no-avancement position i alle vores liv – som arbejdstagere, de fleste ønsker at blive anerkendt og belønnet for deres positive bidrag.
Denne recept fungerer lige så godt for arbejdsgiver eller hr afdeling, der vil sikre, at hver medarbejder korrekt er afstemt til kravene i det specifikke job, har en strålende med passende værktøjer, licens og plads til miljø funktionen optimalt, tilbydes vækst muligheder og mulighed for at lære og blive udfordret, og endelig, hvem bekymrer sig nok om den enkelte medarbejder til at anerkende og belønne korrekt.
Med denne lakmusprøven, (1) selvindsigt, (2) miljø (3) vækst og udfordring (4) anerkendelse og belønning, enhver person kan begynde en analytisk vurdering af deres nuværende situation og se kritisk på verden af arbejde omkring dem at bestemme, hvor og Hvad kan bringe dem større jobtilfredshed og dermed forbedre kvaliteten af deres liv på arbejdspladsen og i hjemmet.
Arbejdsgivere kan anvende den samme kritisk vurdering, når udvikle rolledefinitioner og strukturere deres organisationsdiagrammer. Deres motiv er naturligvis, den nederste linje. Mindre affald og fravær og større produktivitet er frugterne af en tilfreds, styrket arbejdsstyrke.
Amerika bevæger sig væk fra engorged labor pool lavet af Boomer Generation, kan vægt på arbejdsglæde meget vel blive rekruttere mantraet, hvis ikke mandat til de næste generationer af arbejdere.