Et spørgsmÃ¥l jeg høre eller læse er ofte, «er det professionelle nok?» Hvad er ‘professionelle’, og hvordan er en professionel og hvad der betragtes som uprofessionel?
Den faktiske definition af ‘professional’ er “af, vedrørende, engageret i, eller egnet til et erhverv: advokater, læger og andre professionelle folk.” Eller “i overensstemmelse med normerne i en profession: professionel adfærd.”
NÃ¥r de overvejer, om en tjeneste eller en placering er professionel, kommer en god respons fra ordbogen igen, som definerer professionel som “en dygtig praktiserende læge; ekspert.” Jeg har mødt mange dygtige behandlere, der ikke er meget professionel. Jeg har mødt mange eksperter, som jeg ikke i første omgang overveje en ‘professionel’, men som giver en meget professionel og sikker billede.
Lyder forvirrende, huh? Ja. Efter min mening er en professionel person, der kan formidle deres budskab eller give deres service pÃ¥ en mÃ¥de, der er relevante for sin kundekreds. Da jeg arbejdede pÃ¥ hospitalet, var vi forpligtet til at klæde i ‘passende professionelle kjole’, men hvis vi arbejdede pÃ¥ klinikkerne, vi blev opfordret til at ikke overdress. Vi forstod dette til at betyde at ikke gøre klientellet føle sig utilpas om deres egen kjole, men være ‘professionelle’ nok sÃ¥ vi ikke var iført tube toppe og mini-nederdele.
Når de overvejer, hvad der skaber et professionelt image, skal vi kigge på to ting; vores udseende og hvordan vi handler. Lad os nu se på disse to emner.
Kjole
Jeg stadig grine når jeg tænker på en af de første emner i klasse, da jeg startede min diætetik program; Det var om, hvordan man kjole, bære vores hår, og så videre. Jeg husker engang forslaget om at bære briller, bare for den flittige udseende det gav os.
Men bundlinjen er dette: når du deltager i netværk begivenheder eller seminarer, hvad er det indtryk, du ønsker at formidle til andre? Det budskab du ønsker at videregive om dig selv vil blive afspejlet i hvordan du kjole og præsentere dig selv. For alle i virksomheden, hver person, du kommer i kontakt med er en potentiel kunde eller henvisning kilde, og hvornår det er mest vigtigt er på netværk eller business-funktioner.
Når man overvejer professionelle kjole, er det ikke bare den stil, der er vigtigt. Du skal også være opmærksom på farve, tekstiler, passer, og tilbehør. Tendenser er gode til at følge, men vær opmærksom på den meddelelse, du forsøger at sende. Ekstra lange ærmer, korte nederdele og tykke såler kan være trendy og sjovt at bære på tilfældige begivenheder, men er der den relevante meddelelse i en virksomhed indstilling? Det næste arrangement du deltage, kig rundt i lokalet på hvordan folk er klædt. Derefter iagttage deres opførsel, interaktion i begivenheden, og hvad de siger og hvordan de siger det.
Flere mÃ¥neder siden deltog jeg i en marketing seminar. De fleste af os klædt i hvad er i dag kendt som ‘business casual’. Med undtagelse af én kvinde; hun bar sweats… Hun var ikke hjemme og formidle ikke et budskab om magt. Jeg har bemærket, at folk ikke gÃ¥ ud af deres mÃ¥de at tale til hende, enten.
Betyder det, at vi skal altid være iført en jakke? Ikke altid. Men ifølge Professional forestille konsulent (), der er seks lejligheder, som alle kvinder har gavn af iført en jakke. Disse omfatter;
1. når mødet en klient for første gang.
2. Når du foretager en præsentation.
3. når de deltager i møder.
4. under et interview (herunder bliver interviewet af nogen).
5. Hvis du arbejder i et kontor, hvor klienter falde i.
6. Når du møde i retten.
Tilbehør
Uden at lyde som min gamle professorer, der belærte os om hår og make-up, parfume og smykker, lad mig komme med et par bemærkninger om hver, fordi disse tilbehør spiller en stor rolle i hvordan professionelle vi vises til andre. Alle bør være afdæmpet og supplerer vores kjole, farve og krop type. Folk bør ikke se på dit hår og spekulerer på, hvordan du fik denne farve (i en dårlig måde) eller ønsker de kunne flygte fra dig, fordi parfume er så stærk. Din læbe eller søm farve bør ikke oprette et emne til samtale. Alle disse skal være subtil Tilføjelser til din samlede billede. Ja, vi ønsker at være elegant og aktuelle, men ikke til det punkt, at vi er uhensigtsmæssige for vores indstilling eller publikum.
Business etikette
Dit udseende er vigtigt, men lige så vigtigt er, hvordan du handler og interagerer med andre. Hvis du er klædt på til at sende et budskab om magt og troværdighed, skal dine handlinger understøtte din visuelle udseende. Jeg har ingen tvivl om, at hver professionel, læse denne artikel kender deres område af specialgrafit. Det er din levering, der vil gøre en forskel, dog. I virkeligheden, er 70% af hvad andre mener om dig, personligt og professionelt, baseret på dit billede og din erhvervserfaring tilstedeværelse.
Hvad er business etikette? Etikette er om at præsentere dig selv med slags polsk, der viser andre, du kan tages alvorligt. Det handler om at være komfortable omkring mennesker og hjælper dem med at blive komfortable omkring dig. Det viser din selvtillid, eller mindst optræder selvsikkert.
Business etikette er at være høflig og tankevækkende til dem omkring dig. Det drejer sig om de små ting, såsom hvordan at behandle en person, hvordan man kan indføre mennesker, punktlighed, retur telefonopkald, undgå afbrydelser, viser en passende grad af formalitet eller uhøjtidelighed, engagerende i passende Smalltalk til at berolige en ny klient, eller at undgå det helt.
Din professionelt image vil fortsætte med at være imponeret på klienter, hvis din fakturerings- og tjenester er organiseret og konsekvent. Har du en fakturering form? Har du en politik at kalde nye klienter som en påmindelse om første udnævnelse? Er potentielle klienter i stand til at efterlade en besked, hvis de ringer og du er ikke tilgængelige? Og kan du returnere opkald straks? Er du i stand til at give deres udelte opmærksomhed på denne person, når du ser dem, uanset hvilken indstilling? Disse er alle meget vigtige aspekter af at sende et professionelt image til kunder eller potentielle kunder, uanset hvor du se klienter.
I networking situationer, indsamle kort fra andre og tage noter på bagsiden af kortene, så du er i stand til at huske noget konkret om dem. Hvis de kalder du for dine tjenester, kan du se på bagsiden af deres kort og huske noget om dem i din samtale. Et lille skridt kunne føre til en ny kunde, og fremtidige henvisninger. Hvis du fortæller nogen du møder på sådan en begivenhed, du vil gøre noget, skal du følge. Hvis du behandler mennesker, som du gerne vil blive behandlet, vil du aldrig gå galt.
I sidste ende, er det den besked, du ønsker at formidle din interaktion og udseende og kvalitet af service du leverer, vil give dine kunder den forstand, at de arbejder med en professionel. Du kan projicere et meget troværdige, pålidelige, seriøs, professionel billede lige så meget i en health club indstilling, yogastudio, kaffe butik eller et private hjem (din egen eller kundens) som du kan i en kontor indstilling. Det er ikke det sted, der vil gøre indtrykket af hvad du har at tilbyde, men du og det første indtryk. Dine kunder vil kunne huske hvad du gjorde for at hjælpe dem med at nå deres mål, mere end de nogensinde vil huske, præcis hvad jakke du bar til dit første besøg.